Forum

iselsker08e

Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Problemer med Simac GC 5000

Problemer med Simac GC 5000 13 år 7 måneder siden #356

  • Jeppe
  • Jeppe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 1
  • Karma: 0
Hej

Efter at have læst diverse debatindlæg har jeg købt en Simac GC 5000 hos lagondola.it. Den blev hurtigt leveret og prisen var fin.

Desværre tror jeg den er defekt, når jeg forsøger at lave is bliver den kold og køler ismassen i ca. 20 min. hvor ismassen begynder at være en blanding af væske og is. Herefter tror jeg kompressoren stopper for isen begynder at smelte igen. Jeg har forsøgt adskillige gange og resultatet er nogenlunde det samme. Er der nogle her som har oplevet noget tilsvarende?

Sv:Problemer med Simac GC 5000 13 år 7 måneder siden #358

  • Haslax
  • Haslax's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 1
  • Karma: 0
Hej Jeppe!

Jeg sidder med samme problem og skulle til at skrive et indlæg. Samme model og mærke.
Jeg har skrevet til Italien og han siger at jeg skal sende den retur. Så det regner jeg med at gøre.
Min is blev ikke til mere end en budding. Den bliver ikke hårdere i konsistens.
Er der nogen derude der kan komme med nogle testhints til Simac 5000'eren? Jeg ville gerne teste den inden jeg sender den. Nogen der har en opskrift der ude som 100% burde blive til den rigtige konsistens???

Sv:Problemer med Simac GC 5000 12 år 11 måneder siden #434

  • olsen
  • olsen's profilbillede
Jeppe skrev:
Hej

Efter at have læst diverse debatindlæg har jeg købt en Simac GC 5000 hos lagondola.it. Den blev hurtigt leveret og prisen var fin.

Desværre tror jeg den er defekt, når jeg forsøger at lave is bliver den kold og køler ismassen i ca. 20 min. hvor ismassen begynder at være en blanding af væske og is. Herefter tror jeg kompressoren stopper for isen begynder at smelte igen. Jeg har forsøgt adskillige gange og resultatet er nogenlunde det samme. Er der nogle her som har oplevet noget tilsvarende?

Hmm.. så først denne tråd nu. Håber stadigvæk nogen lytter :-)

Jeppe. Uden at have hørt Simac GC 5000 in real life, er jeg dog ret overbevist om, at du kan høre kompressoren, så hvis du tror den er slukket, så vil du ikke være i tvivl om det. Hvor hård isen bliver afhænger selvfølge også af ismaskinen... MEN..... det afhænger lige så meget af opskriften. Har du for meget sukker i (hvidt sukker, glucose, fructose, invertsukker) eller alkohol, så vil den frysepunktssænkning disse ingredienser giver, være så stor, at ismassen aldrig bliver hård nok. Hvordan lyder din opskrift??

Hilsen Peter

Sv:Problemer med Simac GC 5000 12 år 10 måneder siden #439

  • Gelateria.dk
  • Gelateria.dk's profilbillede
Det problem der bliver beskrevet kan også skyldes, at der er en utæthed i kølesystemet, hvilket betyder, at kompressoren aldrig får kølet ismassen ned til den rette temperatur.

Det er et problem, der typisk optræder som resultat af hårdhændet behandling af ismaskinen i diverse transport systemer, når maskinerne bliver sendt fra den ene ende af Europa til den anden, typisk med lavpris transportører, der ikke er kendt for at behandle pakkerne specielt 'kærligt'.

Normalt er der ingen anden vej udenom end at udskifte hele kølesystemet, og så håbe på, at den transportør, der leverer den reparerede maskine ikke kaster for meget med pakken.

Venlig hilsen
Morten / Gelateria.dk

Sv:Problemer med Simac GC 5000 12 år 10 måneder siden #451

  • FLN
  • FLN's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 9
  • Karma: 0
Kontroller lige, at du har nok kontaktvæske i.
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder

Indsend opskrift

Har du en god opskrift du har lyst til at dele med resten af brugerne her på iselsker.dk, er du mere end velkommen til at sende den til os, og vi vil sørge for at få den lagt op her på siden, til glæde for alle andre iselskere :-)

Klik her for at sende din isopskrift til os.

Valg af ismaskine

gaggialilleHar du endnu ikke anskaffet dig en ismaskine så se læs med her. Vi har lavet en lille guide til det rigtige valg af ismaskiner. Klik her for at læse vores guide til valg af ismaskine.

Kontakt os:

Send os en isopskriftHar du ris, ros, gode ideer eller en spændende opskrift her til siden er du meget velkommen til at kontakte os.
Iselsker.dk drives af Christiansen WEB