Forum

iselsker08e

Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: slut resultat på maskinen

slut resultat på maskinen 12 år 4 måneder siden #477

  • ogodt
  • ogodt's profilbillede
Hej alle,

vi har netop købt en Unold 48816 og fik lavet de 2 første is i weekenden, jordbær og vanillie Gelato fra Ismageriet :) Men jeg er lidt i tvivl om hvor fast isen skal være før den er færdig på maskinen.
Den første portion jordbær (maskinen fyldt det den må) kørte i 50 minutter og isen var ikke halv fast, mens den sidste portion jordær (maskinen halv fyldt) stoppede ved ca. 40 minutter og der var isen mere fast i det.

Er der en "regel" for hvor fast den skal være når den er færdig ??

Det skal lige siges at begge portioner smagte vidunderligt. ;)

Ole

Sv:slut resultat på maskinen 12 år 4 måneder siden #478

  • Per
  • Per's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 11
  • Karma: 0
Hej Ole.

Der er ingen regler om hvor fast isen skal være før den er færdig på din ismaskine.

Normalt vil isen få konsistens som softice, og hvis man ønsker den hårdere kan man give den et par timer mere i fryseren.

Da Unold ismaskinen ikke hører til blandt de kraftigste på markedet, kunne jeg forestille mig at det er vigtigt at du får nedkølet ismassen i køleskabet før du kører den på din ismaskine. Så hvis du ikke har gjort det, kan det være forklaringen på at din første portion is ikke blev så fast, som den hvor der kun var halv mængde.

Mvh
Per.

Sv:slut resultat på maskinen 12 år 4 måneder siden #479

  • ogodt
  • ogodt's profilbillede
Hej Per,

tak for dit svar, jeg har nedkølet massen i ca. 24 timer før jeg kører den på maskinen, jeg har sidenhen lavet Hasselnødis og flødekaramelis, begge fra Ismageriet (igen smagte de himmelsk), jeg lavede en stor portion base og kølede den ned i 24 timer og brugte så halv til hver is og smed den færdige is i fryseren i 1 døgn, da jeg så tog dem op kunne jeg se at flødekaramelisen smeltede ret hurtigt i forhold til hasselnødisen ??

De smager som sagt super godt - men det undrer mig bare, især da jeg denne gang lavede en stor portion base og ikke 2 portioner som første gang.
Vh.
Ole
Tid til at oprette siden: 0.106 sekunder

Indsend opskrift

Har du en god opskrift du har lyst til at dele med resten af brugerne her på iselsker.dk, er du mere end velkommen til at sende den til os, og vi vil sørge for at få den lagt op her på siden, til glæde for alle andre iselskere :-)

Klik her for at sende din isopskrift til os.

Valg af ismaskine

gaggialilleHar du endnu ikke anskaffet dig en ismaskine så se læs med her. Vi har lavet en lille guide til det rigtige valg af ismaskiner. Klik her for at læse vores guide til valg af ismaskine.

Kontakt os:

Send os en isopskriftHar du ris, ros, gode ideer eller en spændende opskrift her til siden er du meget velkommen til at kontakte os.
Iselsker.dk drives af Christiansen WEB