Forum

iselsker08e

Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: cremodan - glukose 84% - skummetmælkspulver

cremodan - glukose 84% - skummetmælkspulver 12 år 7 måneder siden #462

  • hoffer
  • hoffer's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 13
  • Karma: 0
hej, har invisteret i bogen fra ismagriet og har lige et par ?.
jeg er faldet over en flaske flydende glukose sirup i irma fra morten heiberg og er meget lettere at bruge end den man får fra specialkømanden men kan ikke se om den er på 84% som kim anbefaler i bogen elle er det ikke det samme? kan man købe skummetmælkspulver i større mængder end dem man køber i irme/føtex på ca 500g og så sidste ? som jeg ikke lige selv kan tyde fra bogen efter at man har lavet basen eller massen og så skal fryse den på ismaskinen - der står sådan her. blend massen, inden den køres på ismaskinen. kør den evt over flere omgange?? eller - blandingen tilsættes basen og køres på ismaskinen. kør evt massen over flere omgange ?? vil det sige at man skal fryse isen på maskinen - gøre den blød igen og så igen fryse den over flere omgange - kan simpelthen ikke lige tyde dette - måske jeg bare er lidt dum :)

min maskine er en Delonghi ICK6000

takker på forhånd for jeres svar ;)

mvh
hoffer

Sv:cremodan - glukose 84% - skummetmælkspulver 12 år 7 måneder siden #465

  • Palle
  • Palle's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 8
  • Karma: 0
Du kan sagtens bruge glukose-sirup. Du kan også få glukose-pulver i Matas. Man skal købe skummetmælkspulver engros, hvis man skal købe det i større portioner. I så fald er det portioner af 25 eller 50 kg., men det er tvivlsomt om disse firmaer handler med private. At ismassen kan køres over flere gange betyder bare, at du kan dele din ismasse over i f.eks. to portioner. (Hvis nu f.eks din ismaskine ikke kan rumme al ismassen på én gang.
/Palle

Sv:cremodan - glukose 84% - skummetmælkspulver 12 år 4 måneder siden #476

  • admin
  • admin's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 21
  • Karma: 3
Du kan købe både glukose og cremodan online på nettet hos Gelateria, hvor du også kan finde en masse andre spændende ingredienser til hjemmelavet is.
Tid til at oprette siden: 0.104 sekunder

Indsend opskrift

Har du en god opskrift du har lyst til at dele med resten af brugerne her på iselsker.dk, er du mere end velkommen til at sende den til os, og vi vil sørge for at få den lagt op her på siden, til glæde for alle andre iselskere :-)

Klik her for at sende din isopskrift til os.

Valg af ismaskine

gaggialilleHar du endnu ikke anskaffet dig en ismaskine så se læs med her. Vi har lavet en lille guide til det rigtige valg af ismaskiner. Klik her for at læse vores guide til valg af ismaskine.

Kontakt os:

Send os en isopskriftHar du ris, ros, gode ideer eller en spændende opskrift her til siden er du meget velkommen til at kontakte os.
Iselsker.dk drives af Christiansen WEB