Forum

iselsker08e

Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: italiansk jordbæris som smager som dem man køber ?

italiansk jordbæris som smager som dem man køber ? 12 år 7 måneder siden #463

  • hoffer
  • hoffer's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 13
  • Karma: 0
hej, nogen som ved om det er muligt at lave en italiansk jordbæris som den man køber i butikkerne med samme smag eller bare i nærheden af samme smag? jeg har laver flere af slagsen med enten friske jordbær eller frossen jordbær fra forskellige opskrifter - fælles for dem alle er at efter isen er færdig på isaskinen så smager den egentlig ok men ikke i nærheden af dem man køber (det skal den måske heller ikke) men efter jeg har lagt isen i fryseren og tager isen op efter et par dage så er isen krystaliseret og meget hård - alle de andre is jeg har lavet såsom vanilie is, chokolade is,baily is samt andre er alle blødere i konsistendsen og ikke krystaliseret. jeg blender ismassen over flere omgange inden jeg laver isen. gør jeg noget galt eller er det bare ikke muligt for os private at lave en jordbæris som smager lige som den i butikkerne og er lige så blød og lækker. min ismaskine er en Delonghi ICK6000 og skulle gerne kunne klare opgaven - eller er her nogen som har en super jordbær is opskrift som de vil dele med mig

mvh
preben

Sv:italiansk jordbæris som smager som dem man køber ? 12 år 2 måneder siden #488

  • Turtle
  • Turtle's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 4
  • Karma: 0
Jeg har tidligere haft success med at bruge jordbærmarmelade i stedet for friske eller frosne jordbær. Smagen bliver lidt anderledes, men fordi vandet er kogt ud af jordbærrene først undgår man krystallerne.

Sv:italiansk jordbæris som smager som dem man køber ? 11 år 10 måneder siden #605

  • hoffer
  • hoffer's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 13
  • Karma: 0
hej, havde selv tænkt tanken om brug af marmalade, kan du huske hvormet du brugte til i portion??

vh
hoffer
Tid til at oprette siden: 0.090 sekunder

Indsend opskrift

Har du en god opskrift du har lyst til at dele med resten af brugerne her på iselsker.dk, er du mere end velkommen til at sende den til os, og vi vil sørge for at få den lagt op her på siden, til glæde for alle andre iselskere :-)

Klik her for at sende din isopskrift til os.

Valg af ismaskine

gaggialilleHar du endnu ikke anskaffet dig en ismaskine så se læs med her. Vi har lavet en lille guide til det rigtige valg af ismaskiner. Klik her for at læse vores guide til valg af ismaskine.

Kontakt os:

Send os en isopskriftHar du ris, ros, gode ideer eller en spændende opskrift her til siden er du meget velkommen til at kontakte os.
Iselsker.dk drives af Christiansen WEB